CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
~ CD utk surirumah (Full Time House Wife)  & ibu bekerja (Full Time Working Mom) 


Mulanya, sebagai FTWM (ibu bekerja) saya kurang yakin dgn penggunaan CD kerana saya rasa ianya tidak praktikal malahan saya rasa ia juga menyusahkan kerana saya menghantar anak2 saya ke nursery. Tetapi  nasihat dan cadangan kawan-kawan dan "pakar2" CD  telah memudahkan saya dalam menguruskan CD terutama sekali sewaktu anak2 saya dihantar ke nursery, saya hanya perlu :

 * Menyediakan 4-5 CD utk diberi kpd Penjaga nursery, yang saya telah setkan size serta telah masukkan insert siap2 di dalamnya bagi CD yg bukan jenis All-in-One.

* Penjaga nursery hanya perlu memakaikan terus CD tanpa perlu memasukkan insert ke dlm poket.

* Dan saya pesan pada penjaga nursery sekiranya anak saya "wee wee" atau "poop" tidak perlu cuci hanya masukkan shj ke dalam plastik atau wetbag utk saya basuh balik rumah nanti.

Kalau berjalan2, bawa plastik/wet bag untuk menyimpan cloth diaper kotor. Jika "poop" guna plastik asing, bagi yg rasa leceh utk ke toilet buang "poop" itu.

No comments:

Post a Comment